Tuesday 3 November 2015

Setelah Sekian Lama...

Hello everyone ! Weh this is the longggg time ever that im not update this blog. 
HAHAH.. Seriously lah. Lama kot. 1year ++ almost 2 years ^^

Setelah sekian lama, ni baru terfikir and rajin nak menaip. Even tak ada siapa pun yang baca KOT. hahaha.. I dont mind ! :P Kali terakhir saya update May 2014. Now November 2015 oredy oi ! hahah.. and I am officially end my STPM. Alhamdulillah everything went well, result pun ofcourse lah lama tau dah kan ! hihi. haaa.. ni yang banyak nak bercerita ni! :D

Siapa tengok berita masa keputusan STPM di umumkan ?! Siapa yang tengok, nama sekolah saya antara yang di sebut. hehe. First Place in Muar, Johor. Second place in Johor okk :) Im quite proud to be part of SMK Tun Dr Ismail. kalau keputusan saya, biasa je alhamdulillah pass semua subject. Thanks for those who pray for me and the others.

Bila keputusan UPU keluar pulak, saya dapat di UMK, kampus Bachok. Yes, saya bersyukur dapat tempat di Universiti tempatan. Tak semua orang boleh dapat kan. But.. i have my own reason untuk menolak tawarann tu. UMK ialah pilihan yang dah last2 masa apply kat UPU tu tau. So, do u feel me?! Ofcourse lah a bit dissappointed right? Saya mengharapkan yang 1st, 2nd or 3rd place tapi... apakan daya. Bila dapat tau, macam2 yang saya rasa. memang menangis lah cite dia. Lagi2 bila dapat tau kengkawan yang sama2 dapat interview di UPSI or UITM semua dapat. Ya Allah.. rasa down gak lah.

Puas gak lah tanya pendapat family, kengkawan. Lastnya saya nekad, saya pasrah apa yang jadi. Setelah minta petunjuk Dia, dan fikir baik2 apa yang saya akan buat, So jawapannya saya menolak tawaran tersebut. Saya nekad. Lagi pun saya yang nak belajar. Apa guna belajar kalau tak minat kan. Betul juga kata abang, belajar bila2 boleh asalkan ada keinginan untuk tuntut ilmu tu. Dah kerja pun boleh, contohnya dia sendiri. Emm

Terima kasih lah kepada sesiapa yang bagi semangat. Kalau cikgu2 tahu mesti dorang kecewa :( Maafkan saya cikgu2. I can't.. In Shaa Allah ada rezeki sambung belajar akan datang. Saya dah buat permohonan di UiTM. and i just got an offer from SPA. Mohon doanya semua. :)

Btw, saya akan share tentang interview saya dengan SPA nanti ok :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum ! Silalah comment :)

 
All Right Reserved To Me. Edited By NabilaMedan.